Zakelijk

Door Jenny ter Maat

Visspeciaalzaak De Branding opent vernieuwde en sfeervolle zaak

Pieter en Rineke Mourits in hun vernieuwde visspeciaalzaak. Eigen foto

RIJSSEN –Visspeciaalzaak De Branding aan de Walstraat opent woensdagmorgen 20 oktober, om negen uur, de vernieuwde, uitgebreide en sfeervolle zaak. Het wordt een feestelijke opening met leuke aanbiedingen en een kleurwedstrijd voor de jeugd.

Eigenaren Pieter en Rineke Mourits namen de zaak vier jaar geleden over  van Hendrika en Dubbele Visser. “Zolang ik in Rijssen woonde, en dat is inmiddels zo’n dertien jaar, vroeg Dubbele wanneer ik de tent over zou nemen. Vier jaar geleden hebben we dan toch ja gezegd”, vertelt Pieter lachend. Van die keuze hebben zowel Pieter als Rineke geen spijt en na vier jaar besloten ze de zaak te moderniseren en uit te breiden. “We wilden een andere indeling, een groter assortiment, meer mogelijkheden voor klanten om hier een visje of een bakje kibbeling op te eten”, vertellen ze.

Grondige renovatie
De verbouwing begon in de tweede week van september. De klanten konden terecht in de viskraam, die voor het pand stond.
In die weken werd de zaak grondig gerenoveerd en het resultaat mag er zijn. Meerdere zithoekjes en de bartafel in het midden van de zaak nodige de klanten uit om hun haring, lekkerbekje of menu in de zaak te nuttigen. De zaak telt nu zestien comfortabele zitplekken. Sfeerverlichting en wanden met onder andere het beeld van de oude Walstraat completeren de smaakvolle inrichting.

De entree is gewijzigd, in de vernieuwde zaak staat een zelfbedieningsmeubel en er zijn ruime vitrines geplaatst.
Nieuw is dat de muren tussen de verkoopruimte en de keuken geslecht zijn. “Eerder stonden we grotendeels achter de muur te werken, maar die muren zijn afgebroken. We staan nu ook niet meer met de rug naar de klant, maar met het gezicht”, vertelt Pieter. “We vinden dat belangrijk voor het contact met de klant, en voor de klant is er zo ook meer beleving.”

Uitbreiding assortiment
Verbouwd werd er ook om het assortiment uit te kunnen breiden.
Rineke: “We wilden graag meer kant-en-klare menu’s aan kunnen bieden. Daarvoor is ook de keuken aangepast.”
Aangeboden worden  menu’s met onder andere gebakken slibtongetjes, lekkerbek en kibbeling met patat en rauwkost. Ook menu’s voor kinderen zijn verkrijgbaar. “We willen dat assortiment op de duur verder uitbreiden, onder andere met ovenschotels. We hebben daar nu, na de verbouwing, de mogelijkheid voor.”

Uiteraard blijft Visspeciaalzaak De Branding dé zaak waar een diversiteit aan verse vis verkocht wordt. Dat geldt ook voor de gerookte, gestoomde en gebakken vis.
Altijd kwalitatief goede vis waar De Branding al ruim veertig jaar in Rijssen en regio om bekend staat. Zeker ook de gebakken vis wordt zeer gewaardeerd door de klant.
“De kabeljauw is door het opwarmen van het zeewater verder naar het noorden getrokken. We krijgen de vis direct van de afslag in Denemarken en Noorwegen, geleverd”, vertelt Pieter.
Bij De Branding blijft de klant terecht kunnen voor diverse salades en lekkere, gesorteerde vishapjes en visschotels. Er is ook een keuze aan roerbakschotels.

Voor Pieter en Rineke is de verbouwing van de zaak deze week ten einde. “We zijn in dit traject super begeleid door Rik Bakker en Remco Kosters van Eshuis Accountants”, geeft Pieter aan.
Rineke: “Het is erg mooi geworden, en hiermee kunnen we weer jaren vooruit.”

Vanaf woensdag 20 oktober staat het team van De Branding in de vernieuwde zaak aan de Walstraat 50 weer klaar om haar klanten te ontvangen. De gezellige en lekkere viszaak in Rijssen en regio is dan weer open!